Treenirata näytti tältä ja koutsina valkkuryhmän treeneissä oli Tuija.
Alla on video treeneistä. A-estettä ja putken suoritusta ei näy, koska kuvasin jalalta. Kaikki oleellinen kuitenkin tallentui videolle. Kopteria testasin siis hypyillä 2, 5 ja 14.
Kopteri toimi yllättävän hyvin jo heti ensi yrittämällä. Alkurataa (esteet 1-8) testasin kolme kertaa käyttäen tekniikkana kopteria hypyillä 2 ja 5, este 7 piti tehdä viskinä, koska kopteri vei seinän puolelle. Treeni tuotti tulosta ja ratapätkän ajat paranivat koko ajan:
1: 9,25 s
2: 9,21 s
3: 9,08 s
Alkupätkään yritin muitakin ohjauksia. Enemmänkin yhdistelmiä olisi löytynyt.
Vaihtoehdot:
- hyppy 2 - vasemman puoleisen siivekkeen kautta takaakierto tai twisti, oikean puoleisen siivekkeen kautta pakkovalssi tai saksalainen
- hyppy 5 - päällejuoksu, viski, pakkovalssi
- hyppy 7, jos hypyn 5 ohjaukselle meni seinän puolelle niin vaihtoehdoksi jäi oikeastaan vain viski, jos pääsi hyppyjen kentän puolelle niin erikoistekniikoita ei tarvittu.
Ensimmäinen omalla tyylillä suoritettu ratapätkä oli kaikista nopein vaikka pakkovalssi-jaakotus näyttikin videollakin vähän hitaahkolta. Erot olivat kuitenkin aika pieniä. Viimeisen yrityksen viski esteelle 5 oli huono, mutta takaakiertona 2-este oli ihan toimiva.
Muut ohjaustekniikat:
1: 8,88 s - Pakkovalssi-jaakotus, päällejuoksu, viski
2: 9,01 s - saksalainen, pakkovalssi
3: 9,38 s - takaakierto, viski
Kaiken kaikkiaan kopteri oli pätevän tuntuinen tekniikka, jota treenaamalla sen voisin jopa ottaa omaan tyyliini. Lisäksi se pisti pohtimaan takaakierron ohjaustapaa ja asioita mitä koira oikeasti lukee.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti